zondag 24 juni 2007

Leuven op zondag

Geen kat op straat. Alle winkels dicht. Op gezette tijden tracht de beiaard het verloren gevoel van tussen de gevels weg te klingelen. Af en toe waait er een groepje toeristen door mijn straat, uit koers geslagen door het weer dat maar wat aanmiezert. Duidelijk het verkeerde moment gekozen voor een dagje Leuven, denkt de sadist in mij. Ik hoor ze abnormaal luid praten. Kwestie van de sfeer erin te houden? Nog een paar uur en dan is het tijd voor de blijde intrede der studenten. Dat ze de zon maar meebrengen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

De studenten zijn alweer aan het uitdunnen. Je zou het niet zeggen, maar het is wel degelijk bijna zomervakantie! Vind het wel leuk, die afwisseling in de stad van de gezellige drukte met hen erbij, en toch dat gevoel van "de stad is weer van ons". Maar na twee maanden is dat ook wel weer genoeg.

De zondag is aan me voorbijgegaan, aangezien het nachtleven iets te ochtendlijk is gebleken. Maar blijkbaar heb ik niet veel gemist:-). Lekker herfstig gecocoond, in bed!

Oran zei

Technisch gezien ben ik nu ook nog gewoon te gast in Leuven, maar vanaf augustus woon ik er officieel. Kan ik eindelijk foeteren op "de studenten"!

Anoniem zei

Laat ik dan zelf maar eens voor burgemeester spelen(niet die van Samson en ook niet die van leuven, maar misschien wel die van "bloggend leuven") en je twee keer plechtig verwelkomen. Welkom in onze stad en ook welkom in mijn blogroll!

Lintje wordt doorgeknipt...

Soet zei

dat probleem kennen we in Antwerpen niet; met of zonder studenten, altijd even druk
en daarom hou ik er zo van

en praten toeristen trouwens niet altijd abnormaal luid?

Oran zei

@ lettertjespasta: hoi!

@ soet: Geen idee. Ze lopen meestal achter een wandelende paraplu aan, dat weet ik wel.

Tine zei

@soet: inderdaad, Antwerpen is altijd gezellig druk!

en jaaaa de vakantie zit er weer aan te komen :) nog 1 examen voor deze studente.. zucht.. Ben al anderhalve maand bezig!