vrijdag 15 juni 2007

Bootleg Bar voor de studerende mens

The Beatles - While my guitar gently weeps (acoustic version) (rechts klikken + opslaan als)
De Beatlesklassieker zoals u hem nog nooit hoorde. Geen tingelende piano en zoete harmonieën. Enkel George Harrison en zijn acoustic, die - als je goed luistert - inderdaad zachtjes huilt. Voor wie het nog niet wist: The Beatles telden naast twee briljante songschrijvers (John en Paul) ook nog een heel goede (George).
Pas toen ik deze verstilde versie hoorde, drong de grootsheid van dit nummer helemaal tot mij door. Man. Zie hem daar zitten. Hij kijkt naar de vloer en merkt schijnbaar achteloos op dat er wel eens geveegd mag worden. Alsof hij zich daarover zorgen maakt. Hij zegt dat je uit iedere fout wel iets leert, maar kan de grauwe ironie niet uit zijn woorden weren.
Deze is voor alle studenten die vannacht boven boeken zullen zwoegen (en dus ook voor mij). Weet dat wij met velen zijn, broeders en zusters. Als ik rond middernacht naar de nachtwinkel sjok en die vele nog verlichte raampjes aanschouw, zal ik aan jullie denken. En wie weet, misschien kruisen onze wegen wel.
I look from the wings at the play you are staging
While my guitar gently weeps
As I'm sitting here doing nothing but aging
Still my guitar gently weeps

4 opmerkingen:

Licht bewolkt zei

Ja, Oran. Jij ook veel succes. En nu ga ik terug over naar Illich en zijn verborgen curricula. Nooit eerder was zo duidelijk dat het vluchtige zo rap vergeten wordt... En zie je een giraf voor het raam: he's mine.

Soet zei

"Het bestand dat u probeert af te spelen heeft een extensie (.mp3) die niet overeenkomt met de bestandsindeling."
Ik kan het nummer dus niet afspelen (met WMP), en waarschijnlijk is dat heel eenvoudig op te lossen. Alleen, digibeet als ik ben, heb ik geen flauw idee hoe. Kan iemand me helpen? Ik ben ondertussen wel heel benieuwd geworden naar het nummer :).

Oran zei

Normaal moet je het daarmee toch kunnen afspelen hoor. Misschien eens opnieuw downloaden en opslaan, want die googlegroups durft nog al eens grillig te doen. Als het echt niet lukt, stuur je maar een mailtje.

Marie zei

Voor mocht je dit nog lezen...

http://nl.youtube.com/watch?v=D7sT1HRV2qU