zaterdag 19 mei 2007

Kakkers

In het ouderlijke huis krijgen wij op zaterdag verse melk aan de deur geleverd. Onze melkboerin is, net als mijn broers en ik, supporter van de lokale voetbalploeg. Helaas, haar echtgenoot interesseert het geen fluit en dus hoopt ze iedere week dat één van ons de deur opendoet, om dan in de gauwte wat over het voetbal te praten. Zo ook vandaag.

- 'k Ben op verploatsing hoan kiek'n histeren.
- Ha. 3-0 verloren hé?
- Mohotverdikke, joat! 't Woas 1-0 en ik zeg tegen miene vint: ze kunnen misschienst nog winnen! Die kakkers?, zegtie, ze hoan der nog 2 tegen kriegen! Ik zeg: hoa je ollichte zwiegen, ik zie gèren kakkers spelen!
- Tja.
- Twoas olliek 3-0, moar ik kan der niet tegen dattie ze kakkers noemt.

West-Vlaams is toch nog altijd honderdduizend keer mooier dan dat vettige Brabants.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Point à la ligne. Of ook wel: punt andre linne.

Anoniem zei

ik kost mij nog vree gemakkelijk verstaan aan da west-vlaams van u, maar agge de minschen un dialect ga gaan vergelijke moeje toch ook op ze minst n beke krediet aan da van ons geven. getsjegij da miskien nog nie al te vaak goort, ma aan de kanten van olsjt kunnez ook een endtjen babbele zenne. en met da wewijlen just op de grens van da vettig brabants en da mottig olsjters zitten (ternat, olee, olee), ister da toch ook een ska taal uitgekomme.

(toegegeven, boven alles wou ik dat ik brussels kon!)

Geert Simonis zei

ternat, de parel van het meetjesland
ternat, de navel van de wereld
ternat, die schone