donderdag 31 mei 2007

Buigen dan wel barsten

Vandaag las ik iets opmerkelijks in de krant en ik zeg u, het heeft niet veel gescheeld of ik had hier alweer het zwaard der cynisme bovengehaald. Ik was zelfs al beginnen typen aan een stukje, maar toen herinnerde ik mij alsnog een dure belofte uit het recente verleden. Geen cynisme meer, althans niet in schrift. (Cynische gedachten, daar is niks over gezegd geweest. Dat zult u mij moeten toestaan. Anders knal ik uit elkaar.) Dus hou ik de lippen stijf op elkaar.

De hamvraag blijft wel: hoeveel dagen kan ik het nog volhouden? En wat als ik barst in plaats van te buigen? Wat als het vitriool hier morgen van het scherm spat? Zullen jullie mij dan nog graag zien? Ik dacht: lezer in goede en slechte tijden. Maar kan een mens daar vandaag de dag nog op rekenen? Bah. Het valt niet mee om een crowdpleaser met een geweten te zijn.

4 opmerkingen:

Noushka zei

Als je de crowd wil pleasen, moet je natuurlijk ooit ook wel B zeggen nadat je A gezegd hebt...
Dus waarover ging dat artikel, zei je? :p

Anoniem zei

Idd, wat dan met het cynische deel van je publiek? ;)

Anoniem zei

Mijn beste, als de Muze u dwingt een cynische uitspatting te doen, zou ik haar niet negeren. Tenzij Zij u enkel op de proef wil stellen. Dat heb je met Muzes.

Anoniem zei

en toen schrijf hij weder, waarvoor dank.