zondag 20 januari 2008

Krassen

Waar zijn de weken dat ik als vakantiejob in een glasfabriek werkte? Ik stond aan de band en moest de hele dag autoruiten voor een lichtbak houden om te checken of er geen krassen in stonden. Was dat wel zo, dan vlogen ze onverbiddelijk bij het afval. En hoe je tureluurs werd van in dat felgroene licht te staren en hoe mijn ogen 's avonds brandden en mijn oogwit rood uitsloeg. Ik haalde daarnet mijn contactlenzen uit en zag in de spiegel hoe mijn ogen ook nu rood waren. Souvenir van de veel te korte nachten van afgelopen week. En ik wou dat ik een lichtbak had om mezelf voor te houden. Zodat ik eindelijk eens kon zien waar de krassen zaten.

(Ik ben zo fucking moe. Kom mij dan in slaap kussen, trut.)

8 opmerkingen:

Anoniem zei

*slaap kindje slaap
daar buiten loopt een schaap
een schaap met witte voeten
en duizend en één
sproeten*

Hoe gààt dat ook al weer? :s

Anoniem zei

*kusje*

Soet zei

misschien moet je een lied voor haar zingen

Oran zei

voor wie? ik zing voor zoveel mensen een lied

Soet zei

zing het lied voor haar alleen
over haar
zing het de donkere nacht in

ze zal het horen en naar je toe komen

(of droom ik weer te veel?)

Oran zei

ja

Soet zei

doe dan hetzelfde

("luchtkastelen zou je eigenlijk moeten koesteren" remember?)

Oran zei

dat was een grapje. was't een goei of was't een goei?

(nee, je hebt gelijk, maar dan nog moet ik eerst achterhalen wie "haar" is hé?)